Job Title:
Fleet and Building Manager


Intro:

Responsible for the management, maintenance and optimization of the company’s material resources, including vehicles (fleet) and buildings (premises and infrastructure). This key position requires proactive management of assets to ensure their proper functioning, safety and compliance with legal and environmental standards



Responsibilities:

Fleet management:
•Planning and Coordination: Organize vehicle routes to maximize the efficiency of deliveries or trips and plan and coordinate regular maintenance and repairs to minimize unplanned vehicle stops.

•Supervision of operations: Ensure the regulatory compliance of vehicles (registration, mechanical inspections, certificates). Provide training and supervision of drivers to ensure safety and productivity.

•Performance monitoring: Analyze operating costs (fuel, maintenance, repairs) and identify opportunities to reduce expenses and ensure real-time monitoring of vehicles using geolocation systems and intervene in case of incidents.

•Partner Relationship: Collaborate with carriers, insurers and suppliers for the purchase or lease of vehicles and equipment.

Building Management:
•Maintenance and Upkeep: Supervise maintenance work, facility security, inspection planning and compliance with safety standards and legal requirements.

•Management of infrastructure and operational equipment: Optimize the use of spaces (warehouses, offices, parking areas). Identify and coordinate works to improve or renovate or upgrade infrastructure and operational equipment.

•Supplier Relations: Manage contracts with service providers and ensure that work contracted out is completed on time and in accordance with standards.

•Budget Management: Develop and manage the budget related to the maintenance and operation of buildings and control expenses and seek to reduce operational costs.

•Communication and reporting: Prepare regular reports on the status of the fleet and vessels. Communicate with management to anticipate investment needs or operational issues and ensure smooth communication between operational teams and other departments.



Qualifications:

•Fluency in French and English, both oral and written.
•Minimum 5 years of experience in a similar position in the transportation field.
•Geographical knowledge of Canada an asset
•Ability to communicate clearly with teams, suppliers and customers.
•Ability to lead and motivate a team, while making strategic decisions.
•Understanding of fleet management systems and building infrastructure.
•Ability to manage multiple tasks and priorities simultaneously.
•Ability to identify problems quickly and propose effective solutions.
•Understanding of the laws and regulations concerning fleet and vessel management.
•Ability to manage budgets and optimize resources to reduce costs.
•Ability to negotiate with suppliers and service providers.
•Proficiency in fleet and building management software.
•Excellent management of stress, pressure and priorities.



Notes:

Job Type: Full-Time, Permanent
Salary: Between 75K and 90K

Benefits:
Extended Health Insurance
Vision Insurance
Paid leave
Flexible arrivals and leaving times
On-site parking



Email to contact for job application:
[email protected]


End of posting date:
20/01/2024



Titre du poste :
Gérant de flotte et de bâtiment


Intro:

Responsable de la gestion, de l’entretien et de l’optimisation des ressources matérielles de l’entreprise, y compris les véhicules (flotte) et les bâtiments (locaux et infrastructures). Ce poste clé nécessite une gestion proactive des biens afin d’assurer leur bon fonctionnement, leur sécurité et leur conformité aux normes légales et environnementales.



Responsabilités:

Gestion de la flotte :
•Planification et coordination: Organiser les itinéraires des véhicules pour maximiser l’efficacité des livraisons ou des déplacements et planifier et coordonner les entretiens réguliers et réparations pour minimiser les arrêts imprévus des véhicules.

•Supervision des opérations: Veiller à la conformité réglementaire des véhicules (immatriculation, inspections mécaniques, certificats). Assurer la formation et la supervision des conducteurs pour garantir la sécurité et la productivité.

•Suivi des performances: Analyser les coûts d’exploitation (carburant, maintenance, réparations) et identifier les opportunités de réduction des dépenses et assurer un suivi en temps réel des véhicules à l’aide de systèmes de géolocalisation et intervenir en cas d’incident.

•Relation avec les partenaires : Collaborer avec les transporteurs, les assureurs et les fournisseurs pour l’achat ou la location de véhicules et d’équipements.

Gestion des bâtiments:
•Maintenance et Entretien: Superviser les travaux de maintenance, sécurité des installations, planification des inspections et respect des normes de sécurité et les exigences légales.

•Gestion des infrastructures et des équipements opérationnels: Optimiser l’utilisation des espaces (entrepôts, bureaux, zones de stationnement). Identifier et coordonner les travaux d’amélioration ou de rénovation ou de mise à niveau des infrastructures et des équipements opérationnels.

•Relation avec les fournisseurs: Gérer les contrats avec les fournisseurs de services et s’assurer que les travaux confiés à des sous-traitants sont réalisés dans les délais et conformément aux standards.

•Gestion budgétaire : Élaborer et gérer le budget lié à la maintenance et à l’exploitation des bâtiments et contrôler les dépenses et chercher à réduire les coûts opérationnels.

•Communication et reporting: Préparer des rapports réguliers sur l’état de la flotte et des bâtiments. Communiquer avec la direction pour anticiper les besoins en investissements ou les enjeux opérationnels et assurer une communication fluide entre les équipes opérationnelles et les autres départements.



Qualifications:

•Maîtrise du français et de l’anglais autant à l’oral qu’à l’écrit.
•Minimum 5 ans d’expérience dans un poste similaire dans le domaine du transport.
•Connaissance géographique du Canada un atout
•Savoir communiquer clairement avec les équipes, les fournisseurs et les clients.
•Capacité à diriger et motiver une équipe, tout en prenant des décisions stratégiques.
•Compréhension des systèmes de gestion de flotte et des infrastructures de bâtiment.
•Savoir gérer plusieurs tâches et priorités simultanément.
•Capacité à identifier les problèmes rapidement et à proposer des solutions efficaces.
•Compréhension des lois et règlements concernant la gestion de flotte et de bâtiment.
•Savoir gérer les budgets et optimiser les ressources pour réduire les coûts.
•Capacité à négocier avec les fournisseurs et les prestataires de services.
•Maîtrise des logiciels de gestion de flotte et de bâtiment.
•Excellente gestion du stress, de la pression et des priorités.



Notes:

Type d’emploi : Temps plein, Permanent
Salaire : Entre 75K et 90K

Avantages sociaux :
Assurance Maladie Complémentaire
Assurance Vision
Congés payés
Heures d’arrivée et de départ flexibles
Stationnement sur place



Email à contacter pour appliquer:
[email protected]


Date de la fin de parution:
20/01/2024